Skip to content
Marketing Mind
  • Služby
    • Online marketing
    • Tvorba webových stránek
    • Tvorba loga
    • Copywriting – tvorba textů
    • Audit webu a SEO
    • Reklama na internetu
    • Marketingové konzultace
    • Školení a semináře
  • Reference
  • Blog
  • Slovník
  • O mně
  • Kontakt
Formát loga je zásadní pro možnost další práce a aplikace

Potřebujete nové logo? Pozor na to v jakém formátu ho dostanete

Přidáno dne 2.10.20182.10.2018 Autor: Jan Petrtyl

V případě, že si necháváte pro svou značku zpracovat nové logo, dejte si dobrý pozor na to, v jakém formátu jej od tvůrce obdržíte. Není totiž formát jako formát a mohlo by se stát, že logo sice dostanete, ale nebude moc k použití. O co přesně jde?

Základní typy formátů: vektor a rastr

Grafické výstupy se ukládají do dvou základních typů:

  • vektorový (např. PDF, SVG, EPS, AI, CDR)
  • rastrový (např. PNG, JPG, TIFF, PSD)

Odlišují se tím, jak je v nich uložena informace o obsahu.

Ve vektorové grafice je veškerý reprezentován přesně definovanými útvary (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky) s různými vlastnostmi. Díky tomu je možné obsah zvětšovat (či zmenšovat) dle libosti bez ztráty kvality. Vektorová grafika se tvoří v různých programech, jako je např. Inkscape, Corel Draw nebo Adobe Illustrator.

V rastrové (bitmapové) grafice je však obsah uložen jako mřížka bodů. Při změně velikosti (převzorkování) se tak nelze opřít o tak kvalitní informaci (jak obraz zvětšit či zmenšit) jako v případě vektorové grafiky. Proto je zvětšování rastrových obrázků docela problematické. Dochází při něm totiž k poměrně velké ztrátě kvality původního obsahu. A to je konkrétně v případě loga podstatný problém. Rastrová grafika se tvoří například v digitálním fotoaparátu, při skenování či v programech Gimp, Corel Photo Paint či Adobe Pohotoshop.

V jakých formátech chtít nové logo?

Předpokládejme, že nové logo nebudete chtít použít pouze na novém webu a na vizitkách. Často jsou zapotřebí také aplikace na různé reklamní předměty, potisk textilu, velkoformátový tisk, grafika na autě apod. Jaké formáty se tedy hodí?

  • PDF (Portable Document File) – lze otevřít a upravovat i v programu Inkscape, který je zdarma
  • EPS (Encapsulated Post Script) – dtto
  • SVG (Scalable Vector Graphics) – dtto
  • případně také AI (Adobe Illustrator) či CRD (Corel Draw), pokud máte takové programy k dispozici

Vše výše uvedené jsou, jak již bylo řečeno, vektorové formáty a lze je bez problémů škálovat dle potřeby. Zásadní výhodou vektorové grafiky je, že z ní pohodlně vyrobíte rastrové obrázky na několik kliknutí. Naopak to – zejména jde-li o složitější obrázek – bohužel neplatí.

Logo byste však měli obdržet i v nejběžnějších rastrových formátech – tedy PNG (s transparentním pozadím) či JPG.

Pozor na to, jaké formáty jsou uvedeny v objednávce

Někdy se stává, že na první pohled výhodná nabídka tvorby loga se může poněkud prodražit. Proč? Protože v základu dodavatel slíbí pouze dodání rastrového výstupu – a za dodání vektoru si nechá zaplatit více, než byla původní cena loga.

Úprava loga: jednoduchá záležitost nebo i noční můra

Někdy budete možná potřebovat do loga zasáhnout. Taková akce by měla být promyšlená a citlivě provedená (hovoříme např. o dočasném doplnění nějakého výročí) či spojení loga s nějakým aktuálním doplňkem (jak to například dělá Národní galerie Praha pro různé výstavy). V takovém případě je třeba dát zaprvé pozor, zda to licence loga umožňuje a zadruhé se řídit logomanuálem (šikovná pomůcka s pravidly a návodem, jak lze logo využít).

Pro úpravu loga se mnohem víc hodí právě práce s vektorem.

Jak na vektorizaci loga, pokud nemáte zdrojový soubor

Existují v zásadě dvě možnosti:

  • překreslení v nějakém programu, který vektory umí ukládat
  • automatický převod bitmapy do vektoru
    • v grafickém editoru
    • pomocí nějakého online nástroje (většinou se za to platí a výsledek nemusí být stoprocentní)

Nejlepší je problémům předcházet

Solidní tvůrce loga před vámi nebude nic skrývat a nebude účtovat žádné poplatky, o kterých by předem nebyla řeč. V případě vašeho zájmu dodá i přehledný grafický manuál a dostanete licenci pro použití v tuzemsku a EU, popř. pro celosvětové užití. Logo je prvkem, který by měl vaši značku ozdobit, nikoli vám přidělávat starosti.

 

Chcete nové logo?

Jsem tvůrce log, který se živí marketingem od roku 2010. Nekonkuruji nejnižší cenou ze všech, ale garantuji vám poctivou práci, kterou se budete chtít pochlubit ostatním. Pracuji pro klienty v ČR i v USA. Rád pomohu i vám. Stačí jen dát vědět. A proč to odkládat? Zavolejte mi třeba hned na 721 424 918 nebo pošlete poptávku na jan@marketinmmind.cz.


Ukázky mé práce:

Takhle vypadá nové logo pro amerického imigračního právníka

Téma: Podnikání a byznysŠtítky: brand, firemní logo, formát loga, marketing, nové logo, rastrová grafika, strategické řízení značky, vektorová grafika, značka

Navigace pro příspěvek

Zpráva pro studenty (nejen) marketingu
365 přikázání grafického designu: příručka pro tvůrce i klienty




Jan Petrtyl
marketingový konzultant
721 424 918
jan(z)marketingmind.cz


Cokoli Vás zajímá

Další příspěvky

  • Konference Osobní růst 2020
    Konference Osobní růst 2021 22.1.2021
  • Hosting pro Wordpress Ionos
    Hosting pro WordPress – zkušenosti a tipy 14.1.2021
  • Co je RGB model
    RGB (barevný model) 9.11.2020
  • Když kovářova kobyla chodí bosa, aneb nový příspěvek po více než roce 8.11.2020
  • Takhle vypadá horní část homepage webu výrobce toho nejlepšího sena.
    Nový web a e-shop pro výrobce špičkového sena 31.8.2019

O čem se píše

analýza klíčových slov audit webu bannerová reklama blog brand Cesta k novému logu copywriting CRO Divi doména Facebook firemní web Google AdWords Google Analytics hodnota pro zákazníka komunikační mix konference konverze marketing marketingová komunikace marketingové archetypy microsite nové logo nákupní chování online marketing online reklama PPC PPC reklama produkt reklama reklama ve vyhledávání remarketing SEO Seznam Sklik tvorba loga tvorba webových stránek tvorba webu UX web webdesign webová analytika WordPress značka zákazníci České Budějovice

Online marketing nejen pro České Budějovice

Jak moc chcete přidat plyn?
Online marketing
Tvorba webových stránek
Tvorba loga
Audit webu a SEO
Copywriting – tvorba textů
Reklama na internetu – Google a Seznam
Marketingové konzultační služby
Školení online marketingu

Jsem marketingový konzultant a pomáhám růst firmám i neziskovým organizacím.

Kontakt

Firma
Marketing Mind
Ing. Jan Petrtyl, Ph.D.
tel.: 721 424 918
e-mail: jan(z)marketingmind.cz

Kancelář
Ledenická 12
370 06 České Budějovice – Srubec

Otevírací doba
po-pá 7:00 – 16:00

—
IČ: 02019281
Zapsán v živnostenském rejstříku v Českých Budějovicích. Nejsem plátcem DPH.

Mapa webu

  • Služby
    • Online marketing
    • Tvorba webových stránek
    • Tvorba loga
    • Copywriting – tvorba textů
    • Audit webu a SEO
    • Reklama na internetu
    • Marketingové konzultace
    • Školení a semináře
  • Reference
  • Blog
  • Slovník
  • O mně
  • Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů a zpracování cookies

Všechna práva vyhrazena. © 2017 - 2020 Jan Petrtyl - Marketing Mind | Nastartujme spolu Váš marketing!

Tato webová prezentace používá cookies. Některé jsou pro její funkčnost nutné, jiné (analytické) lze odmítnout. Informace o tom, jak jsou cookies konkrétně používány a jak jsou zpracovávány vaše osobní údaje, najdete v Zásadách ochrany osobních údajů.

Marketing Mind
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Zásady ochrany osobních údajů

Na vašich osobních údajích záleží. Víc o zásadách jejich ochrany se dozvíte zde.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutné soubory cookies zajišťují, že můžete uložit své preference ohledně výběru ostatních souborů cookies. Kromě toho jde také o cookies související s nástrojem Google Recaptcha. Ten souvisí s odesláním dat pomocí kontaktního formuláře a slouží k rozlišení mezi tzv. roboty a lidmi.

Soubory cookies třetích stran

Tato webová prezentace používá pro anonymní vyhodnocování návštěvnosti nástroj Google Analytics 4. Ve výchozím stavu je tato služba deaktivována. Více informací o této službě a jak společnost Google nakládá s daty, můžete najít zde.