Zkušený copywriter k Vašim službám

Píšu texty pro weby i reklamy. Tvořím obsahové strategie. Pracuji pro české i zahraniční klienty - od živnostníků po korporace. Učím marketing i na VŠ. Chcete spolupracovat?

Copywriting

Nápadité texty čtenáře zaujmou a vedou k cíli. Přesně tak, jak potřebujete. Získejte obsah, kterým se budete chlubit. A také vydělávat peníze.

Obsahová strategie

Stanovím jasný plán: co, jak a kdy publikovat. Vše bude podloženo analýzami. Budujte svou značku a zvyšujte zisk. To je content marketing.

Slogany & reklama

Vystupte z řady a zaujměte zákazníka právě Vy. Jak? Perfektními claimy, které si lidé zapamatují. Je čas udat na trhu tempo.

Proč mé texty fungují?

Protože je za nimi spousta poctivé práce. Neřídím se intuicí, ale daty. Díky empatii se dokážu vcítit do role zákazníka. Pochopit, co je pro něj důležité. A podle toho psát.

Copywriter s mezinárodními zkušenostmi 

V Českých Budějovicích by chtěl žít každý. Včetně mě. A proto tu žiji. Pracuji však pro klienty z celé České republiky i ze zahraničí (USA, Velká Británie aj.).

Mám za sebou celou řadu projektů pro nadnárodní korporace i malé a střední firmy, včetně živnostníků s lokální působností.

Mé portfolio sahá od textů pro weby a reklamu až po tvorbu značek, sloganů a kompletní content marketing.

Nejsem "jen" copywriter, ale i marketingový specialista. Díky tomu opravdu porozumím Vašemu byznysu.  

O marketingu píšu články a vysokoškolské učebnice.

Žádné plané řeči. Nabízím kvalitní obsah.


Ing. Jan Petrtyl, Ph.D.

Ukázky mé práce

Jestli se Vám líbí ukázky mých prací, není nic snazšího než mi dát vědět. Domluvíme se.

Klienti, pro které jsem realizoval copywriting

Kvalitní obsah = kvalitní výsledky

Vymýšlím, co má na webu být. Nastavuji jeho informační architekturu. Tvořím texty, které osloví cílovou skupinu. Řídím se reálnými daty. Mám rád český jazyk i angličtinu.

Jaké druhy textů tvořím?

Vytvořím texty pro jakýkoli účel, který má souvislost s marketingem. Namátkou: texty pro webové stránky, bannery, textovou reklamu (Google AdWords i Seznam Sklik), reklamu na Facebooku, letáky apod.

Kromě toho vytvářím nejen slogany, ale i celé značky (brandy), včetně vytvoření a realizace obsahové strategie. Tvořím i scénáře pro videa. Zkrátka a jednoduše: kompletní content marketing

Co je obsahová strategie?

Obsahová strategie je především řád. Řád, který určí co, kdy, kde a jak má být publikováno. Zkrátka - nepostupuje se stylem pokus/omyl, ale promyšlenými kroky. Obsahová strategie zohledňuje Vaše cíle. Pokud je nemáte, nastavíme je. Vždy budou respektovat pravidlo SMART.

Obsahová strategie je součástí obsahového marketingu (anglicky Content Marketing). Ten vychází z konkurenční pozice Vaší značky i zvoleného archetypu.

Stručně: při spolupráci se mnou budete mít jistotu, že všechny naplánované a realizované aktivity budou mít silnou oporu v teorii i praxi. I copywriter se musí neustále vzdělávat. A proto pravidelně sleduji světové copywritingové špičky. Například na webu Content Strategist ↑ (od Contently).

Jak poznám důležitá klíčová slova?

Pokud ji ještě nemáte hotovou, připravím analýzu klíčových slov pro Váš obor, produkt nebo službu. Psaní textů pro web bez znalosti toho, co lidé opravdu hledají, by bylo jako jít lesem v noci bez baterky.  Podívejte se například na to, co a jak hledají lidé, kteří chtějí nové brýle.

Ukázka, jak lidé na internetu hledají brýle
Ukázka, jak lidé na internetu hledají brýle

Copywriting však zdaleka není a nesmí být slepé kombinování slov s ohledem na vyhledávače. To by nefungovalo. Spíše je důležité pochopit, jaké myšlenkové procesy probíhají v myslích lidí. A oslovit je ve správné fázi jejich nákupního procesu správným sdělením.

Budou texty respektovat SEO?

Samozřejmě. Je důležité, aby Vaše stránky byly k nalezení. Mohu připravit kompletní texty včetně optimalizace on page faktorů (titulek stránky, popis - description), vhodné propojení obsahu atd., nebo "jen" připravit obsah stránek s přihlédnutím k nastaveným prioritám.

Právě toto je jednou z mých konkurenčních výhod. Jsem marketingový specialista, nejen copywriter.

Jak docílím, aby texty přinesly výsledek?

Než jsem založil Marketing Mind, pracoval jsem jako asistent na katedře Marketingu, obchodu a služeb ZČU v Plzni. Tam stále přednáším a vedu bakalářské a diplomové práce. Jako konzultant a projektový manažer v přední digitální agentuře MarketUP jsem měl na starosti tvorbu celé škály textů. Od bannerových claimů až po v podstatě kompletní textování webových projektů.

Namátkou? Bageterie Boulevard, Altus software, klinika plastické chirurgie Esthé, Stiga (zahradní technika, stolní hokej), Vysoká škola regionálního rozvoje, Lama mobile, Alensa a řada dalších.

Díky hlubokým akademickým kořenům umím uplatnit teorii v praxi. Co to znamená? Například to, že používám modely ACCA, AIDA, persony. Kromě toho neustále čtu publikace o psychologii, behaviorální ekonomii, marketingu a obchodu. Namátkou? Myšlení rychlé a pomalé od D. Kahnemana, Vydělávejte svými nápady a další. Je toho celá marketingová knihovna.

Cena copywritingu: kolik stojí kvalitní obsah?

Je nejlevnější jogurt ještě jogurt? A jaké je svezení nejlevnějším autem? A co nejlevnější boty? Vydrží? Zkrátím to: pokud hledáte někoho, kdo napíše normostranu textu za 100,- Kč, bohužel se nedomluvíme. Proč? Tak to vezměme popořádku. Jaká cesta vede ke kvalitnímu textu?

  • seznámení se s klientem a tématem
  • stanovení cílů
  • analýza konkurence
  • poznání cílové skupiny
  • analýza klíčových slov
  • tvorba zásad stylu
  • vlastní tvorba textu
  • revize
  • korektura
  • šup s tím do světa

Co z toho plyne? Že když Vám někdo slíbí 100,- Kč za normostranu, je někde zádrhel. Buď přeskočí některé kroky, nebo je to nový (a zatraceně levný) Shakespeare. Myslím, že pravda je spíš to první.

Dělat věci poctivě se vyplatí. Navíc - když se provedou všechny kroky, výsledný celkový náklad na normostranu textu klesá. Proč? Protože lze čerpat z provedených analýz a využít naplno potenciálu, který otevírají. V podstatě je to tak, že analýzy jsou nutné fixní náklady a vlastní tvorba textů je pak již nákladem variabilním.

Cena copywritingu je důležitým, ne však jediným faktorem. Pokud potřebujete texty na web pokud možno zadarmo, nesvěřujte se do péče nejlevnějších copywriterů. Raději texty vytvořte sami (a to nemyslím nijak zle). Já cenu stanovuji vždy individuálně podle rozsahu a cílů, které mají být splněny. Garantuji však, že se mým klientům moje práce vždy vyplácí.

Nabízím obsah, ke kterému se budu vždy hrdě hlásit. Obsah, který Vám bude vydělávat.


Tématu ceny copywritingu se podrobně věnuje např. i oborový kolega Jan Šenkapoun ↑.

Jak se liší moje práce od psaní článků?

Vymýšlím a píšu texty pro jakoukoli obchodní příležitost či účel. Při psaní textů kombinuji řadu disciplín. Chápu kontext a cíle. Přicházím s návrhy, jak vše vylepšit. Nepíšu jen texty. Dodávám výsledky.

Pro jaká odvětví (ne)pracuji?

Až na výjimky pracuji pro všechna odvětví. Těmi výjimkami jsou obsah pro dospělé, hazard a zbraně.

Zkušenosti mám například z těchto oborů: finance, estetická medicína, software, food & beverages, kultura, software, stavebnictví, energetika, automatizace a robotika, telekomunikace, franchising, projekční činnost, trhy typu B2C i B2B.

Nelíbí se Vám tu? Tady je pár tipů, kam se také podívat.

Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Tady je několik typů na jiné copywritery.

Projdou texty jazykovou korekturou?

Ano. Výsledné texty budou bez chyb. Teď trošku odlehčím téma: jsem synem učitelky českého jazyka. Navíc všechny texty, které pro své klienty posílám do světa, procházejí jazykovou korekturou na profesionální úrovni.

Skvělé texty máte na dosah

Tak proč se hned nepustit do práce?

Vaše jméno (bez něj to nejde)

Váš email (potřebuji znát)

Zpráva


Copywriting nebo copywrighting?

Při pohledu do vyhledávačů (i na některé webové stránky) se setkáte s pojmem copywrighting. Ten sice někteří lidé používají, ale je nesprávný. Správně se disciplína tvorby textů pro webové stránky a jiné marketingové účely jmenuje copywriting.