SPIR je zkratkou slov Sdružení pro internetový rozvoj (dříve Sdružení pro internetovou reklamu). Je to profesní organizace, která u nás působí už od roku 2000. Má 49 členů a její aktivity zahrnují:
- výzkum návštěvnosti a profilu návštěvníků internetu NetMonitor
 - monitoring internetové reklamy AdMonitoring
 - analýza zásahu reklamních kampaní AdAudit
 - odborná konference o internetovém marketingu IAC
 
Dále se SPIR zabývá:
- právními aspekty podnikání na internetu
 - aspekty komunikace se státní správou
 - expertními analýzami vývoje internetového trhu v ČR
 - samoregulací audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu
 - garancí samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v tuzemsku
 
SPIR: Cenná data o internetu
Příkladem veřejně dostupných dat, která SPIR poskytuje, jsou Online data (OLA) ↑ z NetMonitoru:

Užitečné zdroje informací:
- Oficiální stránky SPIR ↑
 - NetMonitor ↑
 - AdMonitor ↑
 - AdAudit ↑
 
