Brand Awareness (česky povědomí o značce či znalost značky) je ukazatel z oblasti marketingu. Ukazuje, kolik % lidí z cílového publika zná danou značku.
Existuje několik typů tohoto ukazatele, který má pro práci se značkou velký význam:
- Spontánní znalost značky (anglicky Spontaneous Brand Awareness): Měří se tak, že se respondentů v cílové skupině zeptáte, jaké znají značky např. aut, bot atd.
- Podpořená znalost značky (anglicky Prompted Brand Awareness): Měří se pomocí otázky „Znáte značku XY?“
- Top of Mind Awareness (TOMA): tento ukazatel měří, jak dobře se daná značka umisťuje v myslích respondentů. Samozřejmě platí, že čím výše, tím lépe.
Povědomí o značce se zvyšuje jejím cíleným budováním/řízením.
A co vaše značka?
Jsem marketingový konzultant a pomáhám růst podnikatelům, firmám i neziskovým organizacím. Rád pomohu i vám. Stačí se jen ozvat.
Další informace k tématu
- Strategické řízení značky
- 5 typů znalosti značky na webu Simplicable.com ↑
- Téma na Wikipedii ↑ (anglicky)
- Téma na webu Podnikatel.cz ↑
- Ukázka spontánní znalosti značek (boty) na webu MarketingoveNoviny.cz ↑
- Téma na webu ManagementMania.com ↑