Brand Awareness, znalost značky, povědomí o značce - definice, typy a měření

Brand Awareness (povědomí o značce)

Brand Awareness (česky povědomí o značce či znalost značky) je ukazatel z oblasti marketingu. Ukazuje, kolik % lidí z cílového publika zná danou značku. 


Existuje několik typů tohoto ukazatele, který má pro práci se značkou velký význam:

  1. Spontánní znalost značky (anglicky Spontaneous Brand Awareness): Měří se tak, že se respondentů v cílové skupině zeptáte, jaké znají značky např. aut, bot atd.
  2. Podpořená znalost značky (anglicky Prompted Brand Awareness): Měří se pomocí otázky „Znáte značku XY?“
  3. Top of Mind Awareness (TOMA): tento ukazatel měří, jak dobře se daná značka umisťuje v myslích respondentů. Samozřejmě platí, že čím výše, tím lépe.

Povědomí o značce se zvyšuje jejím cíleným budováním/řízením.

A co vaše značka?

Jsem marketingový konzultant a pomáhám růst podnikatelům, firmám i neziskovým organizacím. Rád pomohu i vám. Stačí se jen ozvat.


Další informace k tématu