časopis Marketing a media

Časopis Marketing a media: povinná četba pro každého, kdo má rád marketing

Vidíme to neustále: tištěným médiím klesá čtenost, inzerenti se od nich odvracejí – zkrátka to s nimi jde z kopce. Jak by taky ne, vždyť kdo by v digitálním věku ještě věnoval pozornost tištěným médiím, chtělo by se říci. Ale neházejme tisk do starého železa, tam nepatří. Osobně si myslím, že své výhody mají oba druhy médií, tištěná i digitální. Zejména pokud jde o média kvalitní. Takovým příkladem je i odborný časopis Marketing a media.


Ještě do konce minulého roku bojoval týdeník Marketing a media, který na počátku roku změnil majitele ↑, se svým konkurentem s podobným jménem Marketing, Sales, Media (navíc mají stejného zakladatele). Od prosince 2018 je vše jinak – a rozhodně nejde jen o zmenšení velikosti (formátu) časopisu. Obě média totiž splynula v jedno. Neznamená to sice, že by na trhu měl MaM monopol, vždyť existuje například ještě Marketing a komunikace – a celá plejáda online zdrojů -, ale přímý tištěný konkurent už mu na paty šlapat nebude.

Proč číst Marketing a media

Důvodů je několik. Tím hlavním je užitečnost. Právě proto za něj rád zaplatím. Každé číslo obsahuje řadu zajímavých témat a článků, dat, analýz a insightů (vhledů do problematiky). Pro dnešní svět je charakteristická rozhodovací paralýza: je mnoho zdrojů, které by rády urvaly naši pozornost, navíc může být těžké si z nich vybrat. A když si nějaký vyberete, dostaví se výčitky: neměl/a jsem si raději přečíst něco jiného? S tímto časopisem si takovou otázku klást nemusíte. Co stránka, to náměty k zamyšlení nebo inspirace. Týden je akorát tak na to dočíst jedno číslo a těšit se na další, které přijde.

Pro koho MaM je? Pro studenty, učitele i profesionály

Marketing a media je časopisem, který ocení každý, koho zajímá marketing – od studentů přes akademiky až po odborníky z praxe. Rozhodně netvrdím, že tento magazín by měl být jediným zdrojem pro další vzdělávání a posun v osobní odborné úrovni v marketingu. Samotný časopis ani zřejmě nemá (a nemůže mít) takovou ambici. Jsem si však jist, že jde o zajímavý a užitečný doplněk k dalším seriózním marketingovým zdrojům, a zaslouží si pozornost.

Já sám jsem předplatitelem MaM. Tento příspěvek píšu jako marketingový konzultant kvůli tomu, jak hezky se mnou komunikovali z oddělení předplatného, když mi v předvánočním shonu pošta nedoručila číslo ze 17. prosince. Na vyžádání e-mailem jsem za 2 dny měl chybějící výtisk ve schránce. Bez jakýchkoli vytáček a s úsměvem. Děkuji!