Cesta k novému logu (3): Vektorizace

V minulých dílech seriálu jsme věnovali pozornost správnému zadání pro tvorbu loga, generování nápadů a skicování. Dnes se budeme soustředit na převod grafiky z papíru na monitor počítače. Alfou a omegou je tedy postup zvaný vektorizace.


Připomeňme si náš současný výchozí stav: máme k dispozici skicu loga, která prošla schvalovacím procesem jak na straně grafika/designéra (tvůrce loga), tak klienta. Skica má nejčastěji podobu černobílého obrázku. Nyní tedy přichází na řadu úkol jak dostat obrázek z papíru na monitor počítače.

Skenování nebo nafocení skici

Nejjednodušší a nejrychlejší je skicu naskenovat, vyfotit digitální fotoaparátem nebo pomocí aplikace Office Lens. Pak ji importujeme (vložíme) do programu, který umí pracovat s vektorovou grafikou. Tím je například Adobe Illustrator (oborový standard), Corel Draw nebo Inkscape (bezplatná alternativa, která však má jistá omezení – zejména při ukládání výstupů, které se mají tisknout). Výsledkem tohoto kroku je, že na monitoru vidíme bitmapovou verzi budoucího loga. S tou již má smysl rozpracovat/cizelovat v elektronické podobě.

Jak se převádí do vektorů

Cesty jsou v zásadě tři:

  • Aplikace automatické funkce „Převod bitmapy na vektor“. Ta však běžně nepřináší moc dobré výsledky, navíc editace výsledku není moc pohodlná.
  • Překreslení grafickým tabletem – to vyžaduje již dost pokročilé dovednosti a pevnou ruku. Grafický tablet osobně považuji za skvělý nástroj pro tvorbu bitmapové grafiky, pro vektorizaci skic však spíše doporučuji třetí cestu.
  • Překreslení myší – nejpreciznější způsob (pokud neberu v úvahu nejdražší tablety s displejem, na který přímo kreslíte).
Grafický tablet je užitečným nástrojem pro tvorbu digitální grafiky, osobně ale při vektorizaci loga dávám přednost myši.
Grafický tablet je užitečným nástrojem pro tvorbu digitální grafiky, osobně ale při vektorizaci loga dávám přednost myši.

Vektorizace skici loga: Preciznost především

Při převodu do vektorového formátu se nesmí nic uspěchat. Každá řetěz je jen tak silný, jako jeho nejslabší článek. Cílem je, aby všechny linky byly precizní, aby nic nebylo roztřepené, křivé apod., pokud to není vysloveným záměrem.

Takhle vypadá černobílá digitalizovaná skica loga projektu Čápátka.cz.
Takhle vypadá černobílá digitalizovaná skica loga projektu Čápátka.cz.

Práce s barvou

A nyní přichází na pořad dne práce s barvou – tedy obarvení loga. Podívejte se, jak vypadaly různé barevné verze loga Čápátek.

Volba různých barevných palet způsobuje poměrně zásadní rozdíly ve vnímání výsledku.
Volba různých barevných palet způsobuje poměrně zásadní rozdíly ve vnímání výsledku.

Volba výsledné varianty

Zvolené barvy mají mít svou logiku, nemělo by jít pouze o namíchání „jen tak“. Různé barvy spolu různě ladí a často hrají roli i maličkosti. Při tvorbě loga pro Čápátka jsme experimentovali s velmi výraznými i poněkud méně výraznými kombinacemi, od konzervativních až po křiklavější kombinace. Vítězem se stala kombinace velmi tmavě hnědě se světle fialovou (lila).

Vítězná varianta loga projektu Čápátka
Vítězná varianta loga projektu Čápátka

Tvořím loga

Jsem marketingový konzultant. Pomáhám tvořit nové značky a šířit o nich povědomí. Tvořím i nová loga. Rád pomohu také vám. Stačí se jen ozvat!

 

 

 


Další informace: