Nejlepší svatební web

Svatební web: jaký má být a co má umět? Ověřeno vlastní praxí

V prosinci 2015 jsem požádal svou milou, aby se mnou strávila celý život. Souhlasila, a termín jsme stanovili na 10. září 2016. Původně jsem si myslel, že všechno stihneme naplánovat za měsíc. Ukázalo se, že času budeme potřebovat mnohem, mnohem víc. Protože žijeme ve 21. století, bylo nutné připravit i svatební web. A protože online marketing je mou obživou, pustil jsem se do tvorby nejlepšího svatebního webu sám. Podívejte se, jak jsem postupoval a jak to dopadlo.

K čemu svatební web slouží

Stejně jako jakýkoli jiný web, i svatební web má různé cíle. Pro fajnšmekry dodávám, že i na cíle svatebního webu by se mělo vztahovat pravidlo SMART :). Ale k věci. Svatební web může sloužit například pro:

  • prezentaci záměru partnerů vzít se (je skvělé mít adresu webu na svatebním oznámení – ušetříte si tím hodně komunikace – to myslím jen v dobrém, je to prostě efektivní)
  • sdělení organizačních pokynů svatebčanům (kdy a kde se bude obřad konat, jak se tam dostat, kde zaparkovat, na co dát pozor – třeba my jsme měli zrovna v době svatby rozkopanou příjezdovou komunikaci)
  • prezentace časového harmonogramu svatby (přesnost je výsadou králů a je skvělé, když všechno klape; aby klapalo, musíte to lidem včas říct)
  • představení nevěsty a manžela a jejich příběhu (příbuzní a kamarádi z nevěstiny strany nemusejí znát ženicha a naopak – také blízcí a kamarádi ženicha nemusí znát nevěstu)
  • možnost vybrat si a zamluvit svatební dar (jasně, svatba není o darech; pro nás bylo největším dárkem, když lidé přišli. Nicméně dary se často dávají a sdělíte-li svatebním hostům předem, co si přejete, mohou si to na webu prohlédnout a zarezervovat)
  • tipy na místa v okolí (tam můžete poslat svatebčany, kteří jsou pozváni na obřad a na večerní zábavu, ale ne na oběd; díky tomu se nebudou nudit a ještě vám poděkuji za fajn nápady)
Takhle vypadalo naše ano.
Takhle to vypadalo chvíli před naším ano.

Jak se svatební web tvoří

Možností je celá řada. Můžete využít nějakou šablonu zdarma nebo nějaké standardní modelové řešení (existují různé služby jako např. Naseano.cz, ). My jsem se rozhodli jít cestou unikátního webu – i když byl určen pouze pro jednu jedinou událost. A rozhodně toho nelitujeme. Proti běžným řešením nás to vyšlo sice o trochu víc peněz, ale web byl 100 % unikátní, svatebčané i my jsme z něj byli nadšení a zkrátka – dělal nám jen radost. Fungoval perfektně. Navíc jsme měli přehled o tom, kolik lidí si ho prohlédlo, kde trávili nejvíc času a co se jim líbilo nejvíc. Měli jsme na něm totiž aktivní webovou analytiku.

Krok č. 1: název webu/doména

Brali jsme se 10. září, a proto jsme koupili doménu 10zari.cz. Na této adrese byl web pro svatebčany dostupný asi 3 měsíce před svatbou. Protože svůj účel prezentace už splnila, doménu jsme už neprodlužovali na další období neprodlužovali. Jaké jsou požadavky na jméno domény? Měla by být:

  • krátká
  • výstižná
  • snadno zapamatovatelná

Mějte na paměti, že lidé se na web přijdou podívat víc než jednou a je pravděpodobné, že lidé si ji nemusí uložit do záložek. Proto svatebčanům vše maximálně usnadněte. Nakonec z toho totiž budete těžit i vy tím, že se správné informace dostanou k lidem včas.

U standardních řešení (šablonové služby) máte nejčastěji k dispozici tzv. doménu 3. řádu. To znamená, že adresa webu bude mít přibližně tvar:

vaseadresa.nejaka-svatebni-sluzba.cz

Pro hezčí tvar, např. naše

10zari.cz

je zapotřebí si doménu koupit.

Harmonogram svatby je klíčem k tomu, aby vše dobře klaplo.
Harmonogram svatby je klíčem k tomu, aby vše dobře klaplo.

Krok č. 2: Shromážděte všechny potřebné materiály

Rozmyslete si, jak se chcete svatebčanům představit. Budete určitě potřebovat nějaké fotky, lidi zajímá váš společný příběh a určitě ocení například i různá videa. Pečlivě si rozmyslete, jaké byste chtěli svatební dárky a udělejte si dopředu jejich seznam. Někdo nejvíc ocení peníze, ale určitě doporučuji zveřejnit i celou paletu různých konkrétních věcí. Klidně mohou být nízkorozpočtové i dražší – důležité je, aby měl každý, kdo dárek dát chce, šanci vybrat si to své. My jsme měli položky řádově od 100,- Kč (dózy na mouku) do 3.400,- (papiňák President od Tescomy). Také se vyplatí říct, co už doma máte, abyste náhodou neměli něco dvakrát.

Takhle vypadal náš interaktivní seznam svatebních dárků.
Takhle vypadal náš interaktivní seznam svatebních dárků (zobrazena malá část).

Krok č. 3: Šup s tím na internet

Je to jako s fotografem: pokud chcete mít opravdu hezké fotky, je třeba za hezký svatební web zaplatit sice o trochu vyšší cenu, výsledek pak ale bude stát za to. Pokud chcete svatební web, napište mi a domluvíme se na podrobnostech. Samozřejmostí je, že bude fungovat i na mobilních zařízeních. Doporučuji začít vše řešit alespoň 3 měsíce před svatbou (raději však ještě dříve). Jednak příprava webu nějakou dobu trvá a za druhé – aby web splnil svou funkci, musí být pro svatebčany vidět včas.

Co by to bylo za svatbu bez hostiny!
Co by to bylo za svatbu bez hostiny!

Jak funguje spolupráce?

Je to jednoduché. Vy mi sdělíte svou představu a já podle toho připravím nabídku. Pokud s ní budete souhlasit, potvrdíme objednávku a můžeme se pustit do práce. Budu potřebovat fotky, texty a případně další materiály (videa apod.). A můžeme se pustit do práce! Bonus? Připravím i kvalitní svatební noviny, na které svatebčané opravdu nezapomenou!

Stylové svatební noviny ke sňatku prostě patří.
Stylové svatební noviny ke sňatku prostě patří.

Hodnocení 

[wp-review id=”1360″]