Skip to content
Marketing Mind
  • Služby
    • Online marketing
    • Tvorba webových stránek
    • Tvorba loga
    • Copywriting – tvorba textů
    • Audit webu a SEO
    • Reklama na internetu
    • Marketingové konzultace
    • Školení a semináře
  • Reference
  • Blog
  • Slovník
  • O mně
  • Kontakt
Cesta k novému logu (2): Skicování

Cesta k novému logu (2): Nápady a skicování

Přidáno dne 17.10.201812.11.2018 Autor: Jan Petrtyl

Když máme hotové zadání tvorby loga, kterému jsme se věnovali v minulém díle seriálu, otěže přebírá kreativita. Ta musí začít pracovat na plné obrátky. Znovu připomeňme, že je dobré vědět, jak se prezentuje konkurence (u nás, v zahraničí), abychom od počátku nešli jasně slepou uličkou.


Generování nápadů

Je potřeba si ujasnit, jaký styl má logo mít. Tradiční či moderní, jednoduchý či složitější, textová/obrázková forma či kombinace atd. To vytyčí základní mantinely pro tvorbu. Jak získávám konkrétní nápady? Například pomocí myšlenkových map. Sepíšu si slova, která jsou pro danou značku charakteristická, rozvíjím je a doplňuji. Díky tomu samy přicházejí nové asociace a významy. Logo nemusí doslova a do písmene odrážet název či charakter (jako to je v případě loga Slivovice ze Zátiší – viz dále), může klidně jít i o metaforu (např. když jsem tvořil nové logo pro amerického imigračního právníka nebo pro Akademii Budějovice – také viz dále).

Často pomáhá též kombinování různých symbolů dohromady. Například pro již zmíněnou Akademii Budějovice šlo o:

  • strom poznání,
  • myšlenky a nápady,
  • (osobní) růst
Výsledné logo Akademie Budějovice

Nápadů není nikdy dost a žádný není ve fázi shromažďování „špatný“. Platí sice, že ve výsledku bude logo jen jedno, ale cesta k němu je klikatá a často se stává, že nápady, které bych původně zahodil se s odstupem času (několika dní) jevily jako dobrý základ pro další rozvoj. A naopak – první myšlenka, které jsem se chytil, jen málokdy obstojí tak, aby se dala finalizovat. To zkrátka k procesu tvorby patří.

Skicování

Ke skicování jsou zapotřebí dvě věci: tužka a papír. Ačkoli mám i grafický tablet Wacom, skicování na papír je rychlejší, pohodlnější a intuitivnější. Skicování znamená dát na papír cokoli mě napadne. Možná, že se to využije, možná, že se to zahodí – ale v každém případě to podpoří kreativní proud. V tuto chvíli ještě nepracuji s barvami. Proč? Protože je důležité soustředit se nejvíc na základ loga. Když bude dobře vypadat černobílé, barevné bude ještě hezčí. U skic jde o to dostat všechny nápady na papír, nechat je uležet a vybrat ty, se kterými dále pracovat, které rozvíjet.

Proč také neskicovat na počítači, rovnou ve vektorovém formátu? Protože to zbytečně zdržuje. Udělat pár tahů tužkou je zkrátka starý dobrý a osvědčený způsob. Je to podobné jako číst něco z monitoru nebo držet v rukou klasickou knihu. Jsem rozhodně příznivcem toho prvního.

Ukázka skicování pro logo Akademie Budějovice
Ukázka skicování pro logo Akademie Budějovice
Ukázka skicování pro Slivovici ze Zátiší
Ukázka skicování pro Slivovici ze Zátiší (1)
Ukázka skicování pro Slivovici ze Zátiší (2)
Ukázka skicování pro Slivovici ze Zátiší (2)
Výsledné logo Slivovice ze Zátiší (pozn.: až po začátku skicování došlo k požadavku na změnu názvu)

Kolik skic loga udělat a kolik jich prezentovat?

To záleží na tom, za jak dlouho narazím na nápad, který je tím pravým. Většinou je potřeba udělat skic několik desítek. Nejsou to všechno originály, často jde o pozvolné rozvíjení hlavních designových směrů. Zkrátka je třeba pokračovat tak dlouho, dokud s výsledkem nejsem spokojen do té míry, že je možné jej prezentovat klientovi (v řádu jednotek směrů).

Proč prezentovat pouze několik skic?

  • musí to být rozumné návrhy hodné rozpracování
  • hrozí, že se vybere námět, který byl zavržen jako špatný

Dotažení vítězné skici do konce

Když se vybere vítězná skica, ještě na papíře se dopracuje a může se přikročit k vektorizaci. Ale o tom až příště.


Tvořím značky i loga

Jsem marketingový konzultant a pomáhám firmám růst. Rád pomohu i vám, stačí se jen ozvat.

 


Další informace

  • Cesta k novému logu (1): Správné zadání
  • Cesta k novému logu (3): Vektorizace
  • Cesta k novému logu (4): Logomanuál
  • Tvorba loga na míru
  • Ukázky mých prací

 

Téma: Marketingové poradenstvíŠtítky: brand, Cesta k novému logu, generování nápadů, nové logo, skicování, tvorba loga, značka

Navigace pro příspěvek

Cesta k novému logu (1): Správné zadání
Konference Lovebrand 2018




Jan Petrtyl
marketingový konzultant
721 424 918
jan(z)marketingmind.cz


Cokoli Vás zajímá

Další příspěvky

  • Konference Osobní růst 2020
    Konference Osobní růst 2021 22.1.2021
  • Hosting pro Wordpress Ionos
    Hosting pro WordPress – zkušenosti a tipy 14.1.2021
  • Co je RGB model
    RGB (barevný model) 9.11.2020
  • Když kovářova kobyla chodí bosa, aneb nový příspěvek po více než roce 8.11.2020
  • Takhle vypadá horní část homepage webu výrobce toho nejlepšího sena.
    Nový web a e-shop pro výrobce špičkového sena 31.8.2019

O čem se píše

analýza klíčových slov audit webu bannerová reklama blog brand Cesta k novému logu copywriting CRO Divi doména Facebook firemní web Google AdWords Google Analytics hodnota pro zákazníka komunikační mix konference konverze marketing marketingová komunikace marketingové archetypy microsite nové logo nákupní chování online marketing online reklama PPC PPC reklama produkt reklama reklama ve vyhledávání remarketing SEO Seznam Sklik tvorba loga tvorba webových stránek tvorba webu UX web webdesign webová analytika WordPress značka zákazníci České Budějovice

Online marketing nejen pro České Budějovice

Jak moc chcete přidat plyn?
Online marketing
Tvorba webových stránek
Tvorba loga
Audit webu a SEO
Copywriting – tvorba textů
Reklama na internetu – Google a Seznam
Marketingové konzultační služby
Školení online marketingu

Jsem marketingový konzultant a pomáhám růst firmám i neziskovým organizacím.

Kontakt

Firma
Marketing Mind
Ing. Jan Petrtyl, Ph.D.
tel.: 721 424 918
e-mail: jan(z)marketingmind.cz

Kancelář
Ledenická 12
370 06 České Budějovice – Srubec

Otevírací doba
po-pá 7:00 – 16:00

—
IČ: 02019281
Zapsán v živnostenském rejstříku v Českých Budějovicích. Nejsem plátcem DPH.

Mapa webu

  • Služby
    • Online marketing
    • Tvorba webových stránek
    • Tvorba loga
    • Copywriting – tvorba textů
    • Audit webu a SEO
    • Reklama na internetu
    • Marketingové konzultace
    • Školení a semináře
  • Reference
  • Blog
  • Slovník
  • O mně
  • Kontakt

Zásady ochrany osobních údajů a zpracování cookies

Všechna práva vyhrazena. © 2017 - 2020 Jan Petrtyl - Marketing Mind | Nastartujme spolu Váš marketing!

Tato webová prezentace používá cookies. Některé jsou pro její funkčnost nutné, jiné (analytické) lze odmítnout. Informace o tom, jak jsou cookies konkrétně používány a jak jsou zpracovávány vaše osobní údaje, najdete v Zásadách ochrany osobních údajů.

Marketing Mind
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Zásady ochrany osobních údajů

Na vašich osobních údajích záleží. Víc o zásadách jejich ochrany se dozvíte zde.

Nezbytně nutné soubory cookies

Nezbytně nutné soubory cookies zajišťují, že můžete uložit své preference ohledně výběru ostatních souborů cookies. Kromě toho jde také o cookies související s nástrojem Google Recaptcha. Ten souvisí s odesláním dat pomocí kontaktního formuláře a slouží k rozlišení mezi tzv. roboty a lidmi.

Soubory cookies třetích stran

Tato webová prezentace používá pro anonymní vyhodnocování návštěvnosti nástroj Google Analytics 4. Ve výchozím stavu je tato služba deaktivována. Více informací o této službě a jak společnost Google nakládá s daty, můžete najít zde.