Jak zjistit návštěvnost webu konkurence

Jak zjistit návštěvnost webu konkurence?

Návštěvnost svého webu pravděpodobně znáte. A nejen to, téměř jistě máte nastaveno i sledování konverzí, hodnotíte výkon webu apod. To vše díky tomu, že používáte webovou analytiku. Online marketing se zkrátka bez konkrétních čísel neobejde. Právě výborná měřitelnost výsledků je jednou z jeho klíčových výhod. Jenomže jak zjistit absolutní minimum o tom, co se děje na webech konkurence? Existují nástroje, které vám mohou alespoň trochu pomoci. Podívejme se na jeden z nich. Uvidíte, jak zjistit návštěvnost webu konkurence či prakticky jakékoli (větší) domény.


Similarweb.com

Tato užitečná služba umožňuje získat rámcový přehled o provozu a dalších parametrech webových stránek. Čím na daný web chodí více lidí, tím více dat o něm bude na Similarwebu k dispozici. Jinými slovy – je pravděpodobnější, že na Similarwebu najdete víc informací o větších webech než o malých stránkách.

Takhle vypadá úvod přehledu na webu Similarweb
Takhle vypadá úvod přehledu na webu Similarweb. Jak je vidět, data je nutné brát s rezervou (obrat, ředitelství, …)

Informace z této služby sice neuspokojí toho, kdo „váží na lékárenských vahách“, rámcově a pro účely základního přehledu je však lze považovat za relevantní. Na jejich základě si můžeme udělat alespoň přibližný obrázek o objemu a charakteru provozu na daném webu.

Co se lze o konkurenčních webech dozvědět?

Služba Similarweb informuje o těchto ukazatelích (a jejich skupinách):

Základní přehled o návštěvnosti

  1. Počet návštěv za období
  2. Průměrná délka návštěvy
  3. Počet stránek na návštěvu
  4. Míra okamžitého opuštění
  5. Rozdělení návštěvnosti dle států
  6. Rozdělení návštěvnosti dle zdrojů
Jak zjistit návštěvnost webových stránek? Například službou Similarweb.com
Jak zjistit návštěvnost webových stránek? Například službou Similarweb.com (příklad pro web Alza.cz)
Report informuje také o zdrojích návštěvnosti stránek (příklad pro Alza.cz)
Report informuje také o zdrojích návštěvnosti stránek (příklad pro Alza.cz)

Odkazující stránky

Odkazující stránky s největším podílem na návštěvnosti. Nutno říci, že například v případě e-shopu Alza.cz je do těchto zdrojů zahrnuta služba Zboží.cz, Heuréka.cz však chybí (zřejmě s ohledem na majetkovou provázanost s konkurentem Alzy, e-shopem Mall.cz).

Nejčastější odkazující stránky... Například na web konkurenta

Návštěvnost z vyhledávání

  • Neplacené vyhledávání (organic)
  • Placené vyhledávání (paid, PPC)
U placené i neplacené návštěvnosti z vyhledávání Similarweb.com ukáže i nejčastější klíčová slova (příklad Alza.cz)
U placené i neplacené návštěvnosti z vyhledávání Similarweb.com ukáže i nejčastější klíčová slova (příklad Alza.cz)

Provoz ze sociálních médií

V této části je prezentován základní přehled o podílech jednotlivých služeb na návštěvnosti daného webu.

Sociální média sice nejsou hlavním zdrojem návštěvnosti, určitý význam přesto mají.
Sociální média sice nejsou hlavním zdrojem návštěvnosti, určitý význam přesto mají.

Display reklama

Tato sekce ukazuje, z jakých umístění a reklamních sítí lidé nejčastěji na web přicházejí. Typickým příkladem display reklamy je bannerová reklama.

U display reklamy je k dispozici i rozpis jednotlivých obsahových sítí
U display reklamy je k dispozici i rozpis jednotlivých obsahových sítí

Nejčastěji prohlížený obsah

Zde je věnován prostor subdoménám, složkám a nejpopulárnějším stránkám. Free verze Similarwebu informuje pouze o subdoménách.

V této části reportu si můžete prohlédnout nejčastěji navštěvovaný obsah.
V této části reportu si můžete prohlédnout nejčastěji navštěvovaný obsah.

Zájmy návštěvníků

Na tomto místě přehled informuje o tom, jaké mají návštěvníci webu nejčastěji zájmy, jaké další stránky navštívili a jakým tématům věnují největší pozornost.

U návštěvníků lze identifikovat i jejich hlavní zájmy.
U návštěvníků lze identifikovat i jejich hlavní zájmy.

Konkurenti a podobné stránky

Tady najdete příklady stránek, které systém vyhodnotil jako konkurenty nebo stránky s podobným zaměřením. Někdy se trefí více, jindy méně přesně.

Zde najdete seznam konkurentů. Většinu jich možná znáte, někteří ale mohou být noví.
Zde najdete seznam konkurentů. Většinu jich možná znáte, někteří ale mohou být noví.
U konkurenčních stránek se zobrazují i jejich náhledy.
U konkurenčních stránek se zobrazují i jejich náhledy.

V bezplatné verzi služby Similarweb můžete vybraný web porovnat s jedním konkurentem. Placená služba pak umožňuje přidat další konkurenty.

Ukázka srovnání některých parametrů Alza.cz a CZC.cz.
Ukázka srovnání některých parametrů Alza.cz a CZC.cz.

Související mobilní aplikace

Pokud je s webem spojena nějaká mobilní aplikace, zde by se měla zobrazit.

Užitečný je i seznam souvisejících mobilních aplikací. Windows Store bohužel chybí.
Užitečný je i seznam souvisejících mobilních aplikací. Windows Store bohužel chybí.

Limity nástroje a porovnání s jinými službami

Data prezentovaná na Similarweb.com podle zkušenosti nemusí v každém jednotlivém případě zcela přesně odpovídat skutečnosti a někdy je třeba brát je s rezervou. Rámcově však „sedí“. Někdy také data částečně nebo zcela chybějí. Jak už bylo uvedeno výše, jde převážně o weby s relativně menší návštěvností.

Doporučuji základní data porovnat ještě například se službou Netmonitor.cz ↑.  Ta však pokrývá prakticky jen velké weby a zobrazuje tak pouze nejnavštěvovanější stránky v ČR. Další možností je podívat se např. na službu Toplist.cz ↑. I zde je však třeba mít se trochu na pozoru, protože data nemusejí odpovídat realitě.