PPC – platba za proklik

PPC (zkratka anglických slov Pay per Click) je jedním z modelů platby za internetovou reklamu. Používá se například u reklamy ve vyhledávání, bannerové reklamy či kontextové textové reklamy.

V případě PPC reklamy platí inzerent za každé kliknutí na reklamu (nikoli za zobrazení či dokončení konverze)

Princip fungování PPC

Z názvu plyne, že za reklamu se platí až v případě, že na ni někdo klikne. Do té doby se může zobrazit třeba sto tisíckrát a inzerent nezaplatí ani korunu.

Příklady využití

S PPC reklamou se setká prakticky každý, kdo vyhledává na Googlu ↑ či na Seznamu ↑.

Příklad PPC reklamy (vyhledávání na Googlu)
Příklad PPC reklamy ve vyhledávání na Googlu

Model PPC se však běžné využívá také u bannerové reklamy.

Příklad bannerové reklamy
Příklad bannerové reklamy

Výhody PPC reklamy

  • vysoká efektivita nákladů na reklamu
  • skvělá kontrola nad reklamou a možnosti optimalizace
  • rychlost spuštění/vypnutí
  • výborný přehled o výkonu

Další modely plateb za reklamu

Kromě PPC se využívají také modely PPM (Cost per Mille) či PPA (Pay per Action)


Další informace o tématu PPC: