Tři rozumné kroky ke zviditelnění webu

Jak zviditelnit web? 3 rozumné kroky | Marketing Mind

Pokud máte web, určitě má plnit nějakou funkci (viz cíle a metriky). Ačkoli návštěvnost sama o sobě není samospasitelná, patří mezi jeden ze základů úspěchu. Vyšší návštěvnost často (nikoli však vždy) znamená větší potenciál pro vyšší výkon webu. Jak se říká, kde nic není, ani čert nebere. Nový web má na trhu těžkou pozici. Jak se o něm mají lidé dozvědět a co pomůže jeho zviditelnění? Významnou roli hrají obsah, technická úroveň a také optimalizace pro vyhledávače – SEO. To se dělí na on-page a off-page faktory. A právě do této kategorie dnes zabrousíme.

Dejte o své stránce vědět

Ač to není samospasitelné, zviditelnění stránky pomáhá, když na ni odkazují jiné stránky. Ideální je, pokud jde o stránky důvěryhodné. Pozornost budeme v tomto textu věnovat třem konkrétním webům, na kterých má smysl vytvořit si firemní zápis. Ve všech případech je to možné zdarma. Ačkoli rozhodně nejde o žádné tajemné a neznámé možnosti, celá řada firem je pořád podceňuje. Z pohledu online marketingu je však zápis v těchto službách „must“, nikoli „nice to have“. Které to tedy jsou?

Takhle vypadá logo užitečné služby Google My Business
Takhle vypadá logo užitečné služby Google My Business

Moje firma na Googlu

Zápis firmy na Google je důležitým základem. Máte-li firemní web, určitě je spjatý s nějakým místem, provozovnou či administrativním sídlem. Doporučuji vytvořit firemní profil, který umožňuje mimo jiné přidat popis firmy a jejích produktů (včetně hypertextových odkazů), fotografie a nově také příspěvky doplněné grafikou a různými výzvami. Zápis může být propojen s Mapami Google, stránkou na Google Plus a Vyhledáváním Google. Zápis se tak může se také zobrazovat na různých místech podle toho, kde je to pro uživatele zrovna relevantní. A protože pro potenciální zákazníky je důležité i hodnocení ostatních lidí, obsahuje firemní zápis také recenze. Zápis se vytváří a spravuje na adrese business.google.cz ↑.

Příklad, jak vypadá firemní zápis vedle výsledků vyhledávání na Googlu
Příklad, jak vypadá firemní zápis vedle výsledků vyhledávání na Googlu
Takhle vypadá zobrazení místa na mapě
Takhle vypadá zobrazení místa na mapě

Jaké jsou hlavní přínosy služby Google My Business (Moje firma na Googlu)?

  1. Propojení online prezentace a offline místa
  2. Zvýšení relevance pro Google
  3. Propojení s ostatními službami Google
  4. Zápis je zdarma
  5. Relativně široká škála možností pro publikování obsahu
  6. Možnost získat víc odkazů na web, a to i průběžně
Logo nejznámějšího českého firemního katalogu - Firmy.cz
Logo nejznámějšího českého firemního katalogu – Firmy.cz

Firmy.cz

Další užitečnou službou je registrace do českého katalogu Firmy.cz ↑. Ten nabízí dvě úrovně: zdarma a placenou. Podobně jako Google, i Firmy.cz jsou napojeny na fyzickou adresu, která se může zobrazovat i na Mapách od Seznamu. I zde je možnost získávat uživatelské recenze. Oproti firemním zápisu na Googlu jsou Firmy.cz slabší v možnostech úprav profilu.

Zobrazení zápisu v katalogu Firmy.cz
Zobrazení zápisu v katalogu Firmy.cz

Služba Firmy.cz má také placenou verzi ↑, která umožňuje být najednou vidět i ve více kategoriích. Oproti zápisu zdarma je možné přidat i více fotografií a přeskočit inzerenty, kteří platí méně než vy. Navíc máte šanci na zobrazení mezi výsledky vyhledávání na Seznamu.

Hlavní přínosy registrace na Firmy.cz:

  1. Relevantní a důvěryhodný katalog
  2. Možnost oslovit publikum v dané lokalitě
  3. Základní zápis je zdarma
  4. Získání alespoň jednoho odkazu na web
Další český katalog - Najisto.cz
Další český katalog – Najisto.cz

Najisto.cz

Třetí základní službou, která nabízí zajímavé možnosti, je katalog Najisto.cz ↑ (spadá pod Centrum.cz). Najisto.cz také nabízí základní zápis zdarma. V porovnání s výše zmíněnými službami Seznamu a Googlu má uživatel ještě širší možnosti pro zadání popisu produktů/služeb, přidání fotografií a také celé řady hypertextových odkazů. I Najisto.cz ukazuje adresu pobočky/sídla na mapě.

Zápis v katalogu Najisto.cz
Zápis v katalogu Najisto.cz

Služba Najisto.cz však není tak populární jako Google Business a Firmy.cz. V neplacené verzi také nezobrazuje u výsledků svého vyhledávání loga. Vzhledem k tomu, že jde o důvěryhodný zápis zdarma, doporučuji zřídit jej i zde.

Výhody registrace na Najisto.cz:

  1. Zápis zdarma
  2. Široké možnosti pro prezentaci produktů
  3. Možnost získat řadu odkazů

Další možnosti pro zviditelnění webu

Kromě tří výše uvedených služeb existují i další. Například jde o ŽivéFirmy.cz ↑ nebo ZlatéStránky.cz ↑. I zde je možné zvážit zápis, protože základní verze jsou zdarma. Kromě toho existuje ještě například ManagementMania.com ↑ (český projekt), což je sociální síť pro business. Také tady je možné zřídit si profil zdarma, není to však služba vhodná pro všechny firmy.

Kvalitní oborové weby

Řada oborů má své důvěryhodné oborové weby. Například pro weby firem ve stavebnictví to jsou Estav.cz ↑ či TZB-info.cz ↑. Například na TZBinfu je možné zřídit si profil za cenu 1.800,- Kč bez DPH za rok. Za tuto cenu má inzerent možnost mít zveřejněn svůj zápis a publikovat až 6 článků doplněných o obrázky a 1 hypertextový odkaz. Podle praktických zkušeností má zviditelnění tohoto typu smysl. Je však potřeba důsledně kontrolovat a hodnotit, zda se zápis vyplácí a případně přijmout vhodná opatření: změnit strategii či placený zápis zrušit.

Čeho se rozhodně pro zviditelnění určitě vyvarovat

Opravdu nedoporučuji využívat služeb typu „registrace do 500 katalogů za 120,- Kč“. Často jde o tzv. linkové farmy a důsledek takového počinu bude horší než lepší. Vyhledávače budou web penalizovat, protože na něj povedou odkazy z nedůvěryhodných zdrojů. Beze zbytku platí, že jediný přístup, který zajistí dlouhodobou kvalitní funkčnost, je dlouhodobá kvalitní a postupná práce.

Registrace do katalogů je pouhý základ

Mít zápis v katalozích, který obsahuje konzistentní, srozumitelně a kvalitně podané informace, je nutným základem. Není na místě očekávat od něj skokový „raketový“ růst. Rozumné zápisy však tvoří drobné kamínky v mozaice faktorů, které vyhledávače jako Google nebo Seznam považují za důležité. A konec konců – je škoda nevyužít možnosti zápisů zdarma, které dávají smysl. Nota bene když konkurenti tento krok často podceňují.


Jsem marketingový konzultant a rád vám pomohu s tím, aby vaše firma dosahovala výsledků, které si přejete. Udělejme první krok: dejte mi vědět.