Tvorba webových stránek pro advokátní kancelář

Web pro advokátní kancelář z USA

Ted Panagiotopoulos je skvělý americký imigrační právník. Jeho klienti ho milují. Díky tomu nasbíral už více než 40 pětihvězdičkových hodnocení na Google. Až donedávna ho však trápila jedna věc: neměl pořádné webové stránky. Podívejte se, jak jsme to změnili a jaké jsou výsledky naší spolupráce.

First things first: značka a logo

Při tvorbě webu je potřeba odrazit se od úplného základu. Tím je značka. Ted měl původně vlastně weby dva. Na každém z nich bylo jiné logo. Rozhodli jsme se značku podpořit vytvořením nového loga. To je samostatný příběh a jestli vás zajímá, víc se o něm dozvíte tady.

Takhle vypadá nové logo pro amerického imigračního právníka
Takhle vypadá nové logo pro amerického imigračního právníka

Proč je nutné začínat tvorbu webu analýzou značky a její konkurenční pozice? Protože jedině tak bude web se značkou v souladu a vyvarujeme se problémům typu “každý pes jiná ves”. Ted vyniká oproti svým konkurentům tím, že se ke klientům chová jako k přátelům, jako k rodině. Přesto – advokacie je poměrně konzervativní obor, a tak je nutné respektovat určité zásady. Provedl jsem proto analýzu konkurence, abychom věděli, jak se prezentují konkurenti.

Takhle vypadal původní web, na který běžely PPC kampaně ve vyhledávání
Takhle vypadal původní web, na který běžely PPC kampaně ve vyhledávání. S novou prezentací má pramálo společného. Byla to uniformní šablona, kterou agentura nabízela řadě dalších právníků

Cíle a struktura nového webu

Primárním cílem (konverzí) je akvizice nových zákazníků. To je možné udělat několika způsoby:

  1. odesláním kontaktního formuláře
  2. vytočením telefonního čísla kliknutím na tlačítko

Tyto “leady” můžeme výborně měřit díky webové analytice. Jenomže tím výčet nekončí. Lidé si totiž mohou ještě zobrazit kontakt buď na speciální stránce Contact (počítáno jako konverze) nebo na řadě dalších míst (např. když si čtou příspěvek na blogu nebo v podstatě na jakékoli stránce webu).

Ne každý je připraven hned volat

Ne každý, kdo na web přichází, nutně hledá služby imigračního právníka. Řada lidí může být například ve fázi sběru informací. Zde je na místě zmínit model See, Think, Do, Care. Říká se, že pouze cca 4 % lidí, kteří přijdou na web, chtějí nakoupit. Jak uvidíme později, v případě Tedova webu je to lidí mnohem víc.

Nicméně – zpět k věci. Při návrhu webu jsem se všechno snažil “tlačit” směrem k maximální uživatelské přívětivosti (UX), abychom lidem co nejvíce usnadnili nastartování kontaktu. Kromě toho jsme však museli mít na paměti tyto věci:

  • Zajistit důvěryhodnost webu
  • Naplnit prezentaci kvalitním obsahem
  • Navrhnout stránku tak, aby ji pozitivně hodnotily vyhledávače (v USA zejména Google, Bing a Yahoo)

Informační architektura webu

Zde je schematický návrh struktury Tedova nového webu:

Struktura nového webu FloridaImmigrationAtty.com
Struktura nového webu FloridaImmigrationAtty.com

Velký význam na webu hrají autentické Reference (vyjádření klientů) a Oborový slovník pojmů (Law Dictionary).

Jak jsem k této struktuře došel? Měly na to vliv základní 2 faktory:

  1. série několika konzultací s Tedem, které se týkaly jeho byznysu, klientů a poskytovaných služeb
  2. kvalitní analýza klíčových slov

Imigrační právo je v USA velmi konkurenčním oborem. Velký podíl má v tomto lokální vyhledávání. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je proto velmi důležitá.

Drátěné modely, texty a grafický návrh

Po schválení struktury webu a plánu nejčastějších konverzních tras jsme přikročili k tvorbě drátěných modelů. Když byly schváleny i ty, přišla na řadu tvorba textů – copywriting. A když byly hotové i texty, mohl jsem se pustit do grafického návrhu webu. Přitom jsem vycházel z barevné palety, která byla připravena v rámci tvorby loga.

Barevná paleta pro tvorbu firemního loga advokátní kanceláře v USA
Barevná paleta pro tvorbu firemního loga advokátní kanceláře v USA

Výsledek: web s konverzním poměrem 18,5 %

Web jsme spouštěli v dubnu 2018. Nyní je srpen 2018. Prakticky z nuly se prezentace dostala na klíčová spojení “immigration lawyer Clearwater” a “immigration attorney Clearwater”. Dále je dobře vidět na “Citizenship Visas”, “Work Visas”, “Family Visas” apod. Samozřejmě je nutné mít na paměti, že nejde jen o jediné slovo, ale o celou řadu slov, která dohromady zajistí úspěch.

Ukázka výsledků vyhledávání na nejdůležitější spojení
Ukázka výsledků vyhledávání na nejdůležitější spojení

Zde je vidět kombinovaný konverzní poměr webu (tj. všechny cíle – telefonáty, odeslané formuláře i zobrazení kontaktu).

Kombinovaný konverzní poměr webu
Kombinovaný konverzní poměr webu

Na web vedou i propracované reklamní kampaně

V květnu jsme spustili PPC reklamní kampaně ve vyhledávání (Google Ads). Ty jsou zatím striktně lokální. Protože toto je však samostatné téma, napíši ještě samostatný článek přímo zaměřený na tyto kampaně.

Chcete i vy nový web?

Není nic snazšího, než mě kontaktovat. Jsem marketingový konzultant a rád vám pomohu. Stačí mi dát vědět.


Tedův nový web si můžete prohlédnout na adrese www.floridaimmigrationatty.com ↑